22365437_1601403636546751_6220361392640239093_n.jpg

說法律儀有十六種,內容如下:

 

1. Na chattapāṇissa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不對無病而手持傘者說法。”應當學。

 

若有人把傘放在一旁,對其說法不犯。

 

 

 

2. Na daṇḍapāṇissa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不對無病而手持杖者說法。”應當學。

 

此處手杖指長度為六尺的手杖。若有人把手杖放在一旁,對其說法不犯。

 

 

 

3. Na satthapāṇissa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不對無病而手持刀者說法。”應當學。

 

若人只是佩帶著劍,對其講法不犯。

 

 

 

4. Na āvudhapāṇissa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不對無病而手持弓箭者說法。”應當學。

 

此處也包含手槍。若人只是佩帶,沒有握在手裡,對其講法不犯。

 

 

 

5. Na pādukāruḷhassa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不對無病而穿拖鞋者說法。”應當學。

 

帕杜卡(pāduka)是一種木製涼鞋,上有釘可在腳指間固定。穆斯林用在室內穿著。

 

 

 

6. Na upāhanāruḷhassa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhākaraṇīyā.

“我將不對無病而穿鞋者說法。”應當學。

 

此處的鞋指除帕杜卡(pāduka)之外的所有鞋類。當一群人有的穿鞋、有的赤腳,若只為赤腳者講法則不犯。

 

 

 

7. Na yānagatassa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不對無病而坐在車上者說法。”應當學。

 

若講法者也坐在車內則不犯。

 

 

 

8. Na sayanagatassa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不對無病而躺臥者說法。”應當學。

 

即使人躺在地上,也不應對其講法。

 

 

 

9. Na pallatthikāya nisinnassa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不對無病而抱膝坐者說法。”應當學。

 

 

 

10. Na veṭhitasīsassa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不對無病而纏頭者說法。”應當學。

 

《義注》說: “yathā kesanto na dissati evaṃ veṭhitasīsassa(只要頭髮不顯露出來,就是纏頭)”不應對無病而以頭巾包裹頭髮的人說法。若聽者戴頭巾只為裝扮,不用於覆頭,且並未包裹所有頭髮,對其講法則不犯。

 

 

 

11. Na oguṇṭhitasīsassa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不對無病而覆頭者說法。”應當學。

 

 

 

12. Na chamāyaṃ nisīditvā āsane nisinnassa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不坐在地上對無病而坐在座位者說法。”應當學。

 

 

 

13. Na nīce āsane nisīditvā ucce āsane nisinnassa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不坐在低座對無病而坐在高座者說法。”應當學。

 

 

 

14. Na ṭhito nisinnassa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不站著對無病而坐者說法。”應當學。

 

 

 

15. Na pacchato gacchanto purato gacchantassa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不走在後面對無病而走在前面者說法。”應當學。

 

 

 

16. Na uppathena gacchanto pathena gacchantassa agilānassa dhammaṃ desessāmīti sikkhā karaṇīyā.

“我將不走在路旁對無病而走在路中者說法。”應當學。

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    聖小尼 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()